×
Mana Pilihan Anda? Simpan Gold Sendiri Atau Syarikat Simpankan

Ramai antara kita suka menyimpan gold sendiri disebabkan tidak tahu cara yang lebih selamat. Ada satu kisah yang mana mereka terbuang gold yang disimpan itu ketika membersihkan rumah. Apabila teringat, maka diminta lori sampah  punggah kembali sampah yang dikaut.

Alhamdulillah, akhirnya jumpa kotak simpanan gold diantara timbunan sampah itu. Tonton video di bawah:


Menyimpan gold sendiri juga akan mengakibatkan harga belian gold meningkat. Ini disebabkan harga gold itu termasuk kos minting, kos packaging dan pelbagai kos. Anda boleh rujuk harga belian & harga jual semua untuk memastikan beza harga gold tersebut.

Lebih selamat simpan di peti besi

Ada juga antara kita yang menyimpan gold di dalam peti besi , samaada letak di rumah mahupun menyewanya di bank. Anda perlu membayar kos penyimpanan dari tahun ke tahun.

Syarikat Simpankan Gold Kita

Ada juga syarikat  yang melakukan perkhidmatan menyimpan barangan berharga seperti Brinks Singapore.

Sebagai peneraju industri dalam pengurusan risiko dan logistik yang selamat bertaraf dunia, BRINKS telah melindungi barangan berharga sejak tahun 1859. Dengan pengalaman lebih dari 150 tahun, Anda boleh search website  Brinks Singapore untuk maklumat lanjut.

large-brinks1646261012.png

BRINKS menawarkan perkhidmatan yang terbaik dengan penetapan kualiti piawai antaranbangsa yang tinggi di pasaran. Brink's Global Services (BGS) adalah cabang global Brink’s (Incorporated) menyediakan perkhidmatan ‘logistik yang paling selamat’ dan dipercayai di mata dunia. Manerusi rangkaian bersepadu bersama rakan niaga syarikat di seluruh dunia, BGS kini menawarkan perkhidmatan pengangkutan logistik lebih daripada 110 negara.

Pilihan ditangan kita, ikut kesesuaian dan berapa banyak gold yang kita miliki. Jika anda ada pegangan gold sebanyak 1KG, mana pilihan anda? Simpan sendiri atau syarikat simpankan?

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah