×
Ditipu Lebai Akibat Tak Tahu Untuk Menilai Bisnes Yang Betul

Zaman kini, bila peluang datang, kita sering tidak menggunakan akal fikiran dan fakta. Kita lebih suka menggunakan emosi dan pengalaman yang lepas akibat daripada diri sendiri atau saudara terdekat kena scam.

Antara skrip-skrip yang sering didengar daripada orang yang pernah kena scam ialah, Stop tipu orang lah awak. Nanti lepas beberapa bulan awak mesti blah dengan kawan-kawan, kesian makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang labur tu.

large-scam-emas41655936007.jpg

Antara hilangnya peluang yang betul dan membantu kita di masa akan datang ialah terus melabel semua bisnes begitu tanpa melihat dan mempelajarinya.

Kesimpulannya untuk kita renungkan ialah:

Tapi silap dia, bukan awak juga, tapi makcik-makcik dan pakcik-pakcik tu pun silap. main percaya je, main labur je tanpa usul periksa..

Dengar pulangan besar je, wah terus join tak fikir dah company strong ke tak? Company bayar lagu mana? Company rolling duit kemasukkan makcik-makcik dan pakcik-pakcik ke idak??  Ish dgr je ade barang macam boleh percaya, terus ikut serta. Lagi tak tahan, owner lak orang islam, takkan orang islam nak tipu kan...hahahhaha

Dahi pun hitam, solat tak tinggal. Nahhhh kite pun join, ilmu tak de main masuk je, main terjah je, nanti dah terkena, baru tuduh semua bisnes orang scam.

Sebabtu, belajar untuk bertanya, mula dengan modal sedikit, buat berperingkat. Jom timba ilmu dengan cara klik link register di atas.

Jika anda ada pengalaman kena scam, boleh kongsikan di ruangan komen di bawah supaya ramai boleh elak dari kena scam dan boleh belajar daripada pengalaman kita semua.

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah