×
Suami Pergi Kerja, Jika Sayang Isteri Kena Tinggal-tinggalkan

Kehidupan keluarga yang bahagia mampu memberikan ketenangan sepanjang kehidupan sama ada masih hidup mahupun sudah meninggal dunia.

Suami pada setiap hari menunaikan tanggungjawab ke tempat kerja demi memenuhi keperluan keluarga, meninggalkan isteri dan anak-anak di rumah.

Ada suami pergi kerja pakai kereta Honda CRV. tanpa diminta, ditakdirkan, suami meninggal dunia kemalangan, isterinya terpaksa sambung bayar hutang kereta, kad kredit dan personal loan suami.

Manakala rumahnya terpaksa dijual sebab adik beradik suami tuntut hak faraid ibubapa mereka. Suami tak ambil takaful sebab tak minat katanya.

Ada suami pergi kerja hanya mampu pakai Honda kapcai, tanpa diminta, ditakdirkan meninggal dunia kemalangan, isterinya terima pampasan takaful sebanyak RM 414,302.

large-takaful1673649073.jpg

Begitulah perjalanan setiap insan yang telahpun ditakdirkan aturannya oleh Tuhan yang Maha Esa.

Salah satu cara untuk mengatasi permasalahan untuk menguruskan diri kita serta insan tersayang yang ditinggalkan ialah melalui caruman takaful.

Cukup dengan adanya " common sense" dan rasa tanggungjawab pada keluarga, membolehkan kita merancang membahagiakan orang yang kita tinggalkan. Sejauh mana kita sayang keluarga, setinggi itulah kesedaran dan persediaan yang akan kita buat.

large-happy-family1673649169.jpg

Ambil pengajaran apa yang telah berlaku disekeliling kita. InsyaAllah segalanya akan dipermudahkan dalam mengharungi cabaran dunia di masa akan datang.

Minta nasihat dari mereka yang boleh membantu anda dalam menyediakan pelan Takaful bersesuaian dengan keperluan dan tidak membebankan. Sekurang-kurangnya ada jalan penyelesaian terhadap hutang yang kita tinggalkan dan juga kesinambungan kehidupan selesa orang yang kita tinggalkan. InsyaAllah.

Jika Anda Ada Pertanyaan Berkaitan Produk / Servis Di Atas, Boleh Klik Butang.