×
Duit Datang Kembali Walaupun Telah Dihabiskan Semasa Bercuti

Kebanyakan keluarga akan mula menyimpan duit untuk perancangan percutian ketika cuti sekolah. Namun ramai  yang tidak tahu bahawa, walaupun duit banyak dihabiskan, ia boleh datang kembali menggunakan strategi selamatkan duit.

Jika anda tidak menggunakan cara ini, maka  duit tersebut akan pergi tak kembali. 


Hujung tahun lepas, pada 1/12/2021, saya telah beli emas bernilai RM  5,034 dan mendapat 20 gram. Daripada emas ini, saya convert untuk dapatkan cash sebanyak  RM 4,322.

Maka duit yang RM 4,322 inilah saya berbelanja sepanjang tempoh percutian itu. Emas sebanyak 20 gram tadi tetap dalam pegangan saya yang dikendalikan oleh syarikat dan secara patuh syariah. Segalanya berlaku menggunakan sistem dan melalui smartphone sahaja.

large-lebihan1647125197.jpeg

Masa pun berlalu,  pada 8  Mac 2022, saya login sistem, saya dapati ada lebihan duit sebanyak RM 536 sekiranya saya jual 20 gram itu tadi.

Lebihan ini berlaku akibat daripada kenaikan harga emas berbanding waktu saya beli.  Dan juga, terdapat 10% lagi nilai yang tidak termasuk dalam lebihan itu disebabkan , convert yang dibenarkan, maksimum setinggi 91%.

Kita boleh buat begini melalui akaun simpanan emas sahaja.


Nilai lebihan ini boleh berubah-ubah mengikut harga emas semasa. Saya tidak bercadang untuk jual gold ini dalam masa terdekat. Biarlah ia disitu dalam beberapa tahun sebab saya yakin, dalam jangka masa panjang, harga emas akan meningkat dan meningkat.

Inilah yang kita boleh lakukan untuk selamatkan duit kita. Percutian memberikan seribu kenangan, dalam masa yang sama, hati tenang, walau duit habis, emas tetap ada dalam pegangan dan akan bertambah nilainya di masa akan datang.

Kepada anda yang ingin belajar cara saya lakukan ini, bolehlah register dengan cara klik butang di bawah.


Bagaimana  dengan percutian anda? Duit habis tak kembali atau anda dapat selamatkan duit tersebut. Kongsikan.

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah