×
Pemilik Rumah Boleh Cuba Cara Ini Untuk Tambah Lagi Aset

Semua orang ingin memiliki sekurang-kurangnya 1 buah rumah untuk duduk sendiri. Ianya merupakan niat suci murni kerana sudah tentu kita  duduk di tanah air sendiri, takkan lah takde rumah kan.

Cumanya jom kita renung sejenak. Adakah jika kita membeli sebuah rumah, ianya akan memudahkan kita di masa akan datang ataupun kita menanggung beban selama 25 tahun? Di tambah pula dengan pembiayaan bulanan yang kita kena lunaskan tanpa gagal untuk mengelakkan rumah itu di lelong oleh bank?

Begitu juga dengan jumlah keseluruhan yang terpaksa kita bayar kepada bank melebihi dari nilai  rumah sebenar, ada kalanya sampai 3 kali ganda.

Rajah di bawah merupakan salah satu jalan penyelesaiannya.

large-selamatkan1646687542.jpeg

Setiap bulan, kita bayar pembiayaan rumah. Jadinya  dalam masa yang sama, kita boleh beli gold menggunakan duit bayar rumah itu. Sebagai contoh, duit rumah kita ialah RM 840. Kita beli gold sebanyak RM 1000 dengan harga RM 287 Segram (8 Mac 2022) dan mendapat 3.48432 gram. Dengan aset gold  ini, kita boleh  dapatkan cash sebanyak RM 840, tanpa menjual aset gold kita tadi.

Bayangkan dengan cara ini, kita mampu bayar duit rumah, sekaligus mengumpul gram gold dari bulan ke bulan.

Kiraan anggaran selama 25 tahun, kita mampu mengumpul 1,045 gram (melebihi 1 kg). Hanya dalam tempoh 5 tahun pula, kita sudah ada 200 gram gold.

Jika harga gold segram naik RM 50 secara purata dalam jangka masa  5 tahun, kita ada lebihan (200 gram x  RM 50 ) RM 10,000  ditambah pula dengan 10% reserved gold yang  kita miliki.

Oleh itu, kita perlu pelajari ilmu gold ini, membolehkan aset  gold kita bertambah , sekaligus hutang rumah boleh dibayar dan gold menjadi penyelamat ekonomi kita di masa akan datang dengan peningkatan harga itu tadi. Perlu diingat, aset  bermaksud, duit masuk bulan-bulan & bertambah, bukan duit keluar bulan-bulan untuk bayar sana-sini.

Jom daftar percuma laman web simpan gold untuk belajar lagi ilmu gold ini, sekaligus mengubah kehidupan anda 5 tahun dari sekarang!

large-register-now-simpan-gold1646173363.jpeg

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah