×
Guna Strategi OPM  Untuk Tambah Aset Gold Anda

Apabila kita membeli rumah, melalui pembiayaan bank, kita akan mendapatkan duit daripada bank. untuk bayar kepada pemaju perumahan. Ini dinamakan OPM (Other People Money). Sebagai contoh, kita perlu keluarkan 10% daripada harga rumah tersebut dan selebihnya 90% akan dikeluarkan oleh pihak bank. Tempoh pembiayaan pula boleh mengambil masa 25 tahun ke 30 tahun bergantung kepada perjanjian pembiayaan yang diberikan oleh bank.


Sekiranya rumah itu, kita sewakan dan ia menambah pendapatan, maka ia dipanggil aset. Sekiranya pendapatan sewa itu melebihi daripada nilai pembayaran bulanan,  maka  adalah keuntungan daripada aset tersebut.

Selang 5 ke 10 tahun, sekiranya harga rumah meningkat, kita jual rumah tersebut, hasil jualan rumah itu akan digunakan untuk bayar keseluruhan pembiayaan kita kepada bank dan bakinya milik kita. Dari situ, kita boleh kira % keuntungan yang kita perolehi dalam satu satu tempoh masa.

Begitu juga dengan aset gold. Ada syarikat yang boleh memberikan pembiayaan untuk kita memiliki gold. Setiap simpanan kita bernilai 250 USD, kita layak mendapatkan pembiayaan secara automatik melalui sistem sebanyak 2250 USD tanpa perlu bayar bulanan.

Keseluruhan 2250 USD itulah akan ditukar kepada Gold & disimpan oleh syarikat. Terdapat management fees setahun sebanyak 3,5% daripada pembiayaan iaitu 78.75USD. Sekiranya kita jual kembali aset gold kurang daripada setahun, fees itu akan dipulangkan. Anda boleh rujuk contoh % keuntungan aset gold di bawah.

large-simpangold-gae1648469665.png

Inilah kelebihan yang kita boleh perolehi daripada syarikat yang menawarkan pembiayaan gandakan aset gold. Harus diingat, peratus keuntungan  setiap orang adalah berbeza-beza bergantung kepada kenaikan harga gold dari masa ke masa. Secara keseluruhan, harga gold anda naik turunnya tetapi dalam keadaan menaik dari tahun ke tahun. 

Jika simpanan kita melebihi 2 ke 3 tahun, kebiasaannya akan memberi pulangan sebanyak 30% ke 50% daripada modal simpanan kita.  Bayangkan jika kita mempunyai RM 50,000 simpanan yang tidak digunakan, kita tukarkan kepada gold, maka jika kenaikan 50% itu dikira, dari  RM 50,000 akan menjadi  RM 75,000 yang mana kita ada EXTRA RM 25,000 tanpa kita buat apa-apa. Inilah dikatakan Duit Bekerja Untuk Kita.

Sekiranya anda ingin mendapatkan lebih penjelasan, bolehlah Register Percuma,  laman web ini membolehkan anda  tambah ilmu dan dibantu.

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah