×
Ada 2 Pilihan Bagaimana Anda Boleh Sandarkan Gaji Kepada Emas

Saya ada seorang saudara yang mereka suami isteri amat cakna tentang pentingnya melindungi harta/pendapatan mereka melalui emas.

Mereka pernah merancang untuk gabungkan pendapatan bulanan mereka, beli emas fizikal menggunakan gaji yang terkumpul itu kemudian bawa emas tersebut ke Ar-Rahnu untuk dapatkan duit belanja kembali.


Namun, apabila mereka kaji balik, cara ini tidak sustainable, kerana mereka perlu tambah komitmen mereka untuk bayar upah simpan dan tebus emas mereka di Ar-Rahnu.

Dari awal proses sampai ke sudah (jika mereka buat) memang benar-benar melecehkan, dan tidak membantu mereka.

Mereka mengimpikan untuk lakukan menambat pendapatan mereka dengan emas dengan cara yang lebih mudah, pantas dan paling penting sustainable.

large-gold-money1646345579.png

Ada syarikat yang menawarkan cara yang seakan-akan serupa dan lebih mudah. Duit yang ada, mereka boleh beli emas secara online, melalui akaun simpanan emas.


Emas itu diuruskan penyimpanannya oleh syarikat secara selamat dan patuh syariah. Daripada emas itu, mereka boleh dapatkan cash advance sebanyak 85% tanpa menjual emas yang dibeli tadi.


Apabila harga emas naik di masa akan datang, mereka boleh jual kembali kepada syarikat dan nilai emas itu sendiri akan bayar balik cash advance yang diperolehi sebelum ini dengan tambahan 3.5% setahun management fees.

Baki daripada hasil penjualan emas itu adalah milik kita.

Melalui cara ini, kita boleh selamatkan duit dengan sandarkan duit gaji kita kepada emas.

Jika anda ingin mempelajari dengan lebih lanjut tentang perkara ini, anda boleh register laman web ini secara percuma.


Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah