×
Pemilik Bisnes Wajib Ada Printer Tanpa Ink Jenis Ini

Printer Heat atau Thermal Printer menggunakan teknologi pemanasan untuk menghasilkan gambar atau teks pada kertas termal.

Kelebihan menggunakan printer ini ialah efisiensi energi dan kecepatan mencetak yang lebih tinggi dibandingkan dengan printer tradisional. Selain itu, printer ini biasanya lebih kecil dan lebih ringan, sehingga lebih mudah untuk di bawa ke mana sahaja.

large-heat-printer1677194372.png

Beberapa kegunaan printer heat antara lain:

1. Mencetak inbois: Printer Heat sering digunakan di kedai buku, restoran, dan bisnes runcit lainnya untuk mencetak inbois secara cepat dan mudah.

2. Mencetak tiket: Printer Heat juga sering digunakan di stesyen kereta api, stesyen bas, dan tempat-tempat hiburan lainnya untuk mencetak tiket.

3. Mencetak label: Printer Heat sering digunakan di gudang, kedai buku, dan kebanyakan bisnes lainnya untuk mencetak label yang ditampal pada produk.

4. Mencetak tanda bukti: Printer Heat juga dapat digunakan untuk mencetak tanda bukti seperti label pengiriman atau tanda terima.

5. Mencetak foto: Printer Heat juga dapat digunakan untuk mencetak foto, meskipun kualiti gambar yang dihasilkan tidak sebaik printer inkjet atau laser dengan warna hitam putih.

6. Mencetak barcode: Printer Heat sering digunakan untuk mencetak barcode pada produk untuk membantu dengan sistem inventori dan penjualan.

7. Mencetak slip pembayaran: Printer Heat juga biasa digunakan untuk mencetak slip pembayaran seperti bil elektrik, air dan gas.

large-thermal-printer-at-shopee1677195809.png

Di Simpan Gold, Printer Heat ini boleh digunakan untuk mencetak QR Code dan ditampal di kedai makan, bungkusan mahupun di kawasan yang ramai orang boleh scan.

Ini dilakukan untuk membolehkan pelanggan kedai mendapat informasi lebih yang terkandung dalam blog Simpan Gold dengan cara scan QR Code artikel tersebut.

Melalui cara ini, artikel tersebut mampu di baca oleh ramai orang, sekaligus di kongsi serta anda mampu memperolehi SG Point melalui aktiviti tersebut.

SG Point pula boleh ditukar kepada emas apabila cukup syarat yang ditetapkan. 

large-whatsapp-image-2023-02-19-at-102012-11677195067.jpeg

Jom mula register laman web ini secara percuma untuk melakukannya.

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah