×
Kisah Hubungan Kekeluargaan Boleh Erat Atas Asbab Emas

Ada satu keluarga ini, setiap orang sudah ada akaun simpanan emas dari ayah sampailah ke anak-anak. Sudah semestinya si ayah memilih untuk memiliki akaun simpanan emas yang selamat dan patuh syariah. Memang kebiasaannya si ayah suka berkongsi kekayaan sesama ahli keluarganya.

Apabila si ayah sudah ada akaun simpanan emas, setiap kali ayah peroleh rezeki lebih (wang lebih)  si ayah akan terus tukarkan wang tersebut ke emas dan simpannya ke dalam akaun simpanan emas. Maka gram emas si ayah bertambah.

Kemudian, si ayah, yang memang amat penyayang, ingin berkongsi rezeki dengan ahli keluarganya. Apa yang dia buat, dia akan pindahkan sejumlah gram emas ke akaun simpanan emas ahli-ahli keluarga yang lain.

Semua happy. Yang lebih happy, apabila ahli keluarga boleh ambil cash-in-advanced dari gram emas pemberian si ayah pada masa yang sama emas tidak terusik pun.

large-simpan-emas-bulanan1655706865.png

Lagi happy, jika harga emas naik sooner or later, nilai emas tersebut boleh meningkat. Umpama si ayah memberi sejumlah wang yang bakal ‘beranak’ di masa hadapan.

Situasi ini tidak mungkin boleh berlaku jika si ayah beri cash. Tapi ia berlaku apabila masing-masing ada akaun simpanan emas.

Anda ingin memiliki akaun simpanan emas yang selamat & patuh syariah? Anda boleh register laman web ini terlebih dahulu untuk tengok-tengok, dengan cara klik butang Register di bawah.

grid-register-now-simpan-gold1646173363.jpeg


Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah