×
Kepentingan Melindungi Nilai Wang Dan Kekayaan Kita

Dalam sejarah, emas menjadi medium of exchange di kalangan masyarakat dalam urusan jual beli. Emas dijadikan mata wang sejak zaman-berzaman sehinggalah ia digantikan dengan wang kertas.

Ketika itu, wang kertas yang digunakan masih disandarkan nilainya pada emas; ia bermaksud jumlah nilai wang kertas yang ada dalam pasaran sama nilainya dengan emas yang disimpan dalam rizab.

Ia berjalan seperti itu sehinggalah di US Presiden Nixon mengambil keputusan tidak menambat lagi wang dolar dengan emas.

Akibatnya, nilai mata wang USD terus menyusut dan jadilah inflasi yang mengesankan juga ekonomi dunia lantaran US merupakan kuasa ekonomi dunia.

Jika perbuatan tidak menambat mata wang dengan emas menyebabkan penyusutan nilai wang kita, maka jika kita fahami di sebaliknya, ia bermakna perbuatan menambat wang dengan emas boleh melindungi nilai wang kita!!

large-money-gold1648076579.png

Jika kita lihat ekonomi sesebuah negara pun, antara perkara yang diambil berat oleh mereka untuk melindungi kekayaan mereka adalah dengan menambahkan rizab emas mereka!

Maka perbuatan menambah rizab emas bukanlah satu langkah yang sia-sia, malah ia langkah yang menyelamatkan! Nampak tak kepentingannya?

Sekarang, jika negara buat macam tu, maka selaku orang awam pun perlu tambah rizab emas kita juga. Mudah sahaja sekarang, kita boleh beli emas serendah RM10 minimum menggunakan akaun emas kita.

Ambillah langkah yang menyelamatkan ekonomi kita dan ekonomi negara. Kembalikan fungsi emas yang sebenar dalam kehidupan kita.

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah