×
Ini Buktinya Pemilikan Gram Lebih Banyak Membawa Keuntungan Lebih

Harga emas sentiasa berubah mengikut pasaran dunia semasa. Setiap orang akan membeli emas pada harga yang berbeza-beza. 

Kadang-kala, apabila harga emas itu rendah, kita tidak mampu untuk membeli. Apabila harga mula meningkat, kita mempunyai lebihan duit untuk membeli, maka kita tidak mahu membeli disebabkan rasa rugi membeli pada harga yang lebih tinggi.

Jom kita tengok apakah kebenaran dan faktanya, walaupun kita membeli pada harga yang lebih tinggi, tetap kita akan dapat untung yang lebih daripada mereka yang membeli pada harga yang lebih rendah.

large-untung-beli-emas1673301575.jpeg

Jika kita perhatikan pemilikan emas antara Ahmad & Ali, jelas menunjukkan Ali mempunyai 200 gram emas iaitu 2 kali ganda daripada pemilikan Ahmad iaitu 100 gram.

Walaupun Ali membeli pada harga 62 Usd per gram, beliau tetap mempunyai keuntungan yang lebih daripada Ahmad yang membeli pada harga 60 Usd per gram apabila mereka menjual emas masing-masing pada harga yang sama.

Terbukti, pemilikan gram yang lebih itu penting, walaupun kita membeli pada harga yang lebih tinggi.

Sebab itulah, apabila kita mempunyai duit lebihan, fokus utama kita ialah menambah gram, bukannya melihat kepada harga sebab walaupun harga emas itu ada naik & turunnya, insyaAllah dalam jangka masa panjang, ia akan menaik.

large-harga-emas-simpan-gold1673301352.jpg

Lihat sahaja graf harga pada tahun lepas dan tahun ini, ada masa ianya menaik dan ada masa ianya menurun. Kesimpulannya, untung emas adalah pada masa membeli kerana ketika kita beli itulah, gram kita akan bertambah.

Nak belajar pelbagai ilmu emas dan cara terbaik untuk memiliki gram emas dengan banyak? Sila klik butang di bawah untuk register secara percuma.


Jika bukan sekarang, bila lagi. Jika bukan anda, siapa lagi.

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah