×
Beza Kereta Recond Berbanding Kereta Second Hand

KLIK BUTANG WHATSAPP DI ATAS UNTUK MASUK DALAM SENARAI UPDATE PELBAGAI KERETA RECOND YANG TERKINI.


Tahukah anda perbezaan antara kereta recond berbanding kereta second hand @ used car?

Kenapa harga kereta 2nd hand lebih murah sedangkan spec dia sama?

Okay apa itu kereta recond (Reconditioned Car) ni?


Kereta Recond atau dalam bahasa mat salehnya Reconditioned Car ini adalah kereta 2nd hand yang DI-IMPORT daripada luar negara seperti UK dan Jepun, dalam masa yang sama kereta-kereta ini di tambah baik sebelum/setelah masuk ke negara kita.

Alaa…nak mudah cerita dan faham, macam yang anda selalu tengok handphone-handphone refurbished dekat luar sana. Haaa konsepnya sama tetapi barang berbeza. 

Manakala…..

Used car(2nd hand car) pula, adalah kereta 2nd hand yang dijual oleh warga tempatan itu sendiri dan selalunya dijual dalam keadaan semasa.


Apa KELEBIHAN kereta Recond ni Shasha?

1. LOW Interest Rate!!

🚗 Disebabkan Recond car ini kereta yang diimport dari luar negara dan tidak pernah didaftarkan di Malaysia, maka ia dianggap seperti kereta baru(brand new car), jadi interest rate yang diletakkan oleh pihak bank akan lebih rendah jika dibandingkan dengan used car tempatan.

Bestkan? sebab tu memang sangat berbaloi.

2. Spec exterior/interior dan Design yang lebih baik.

🚗 kelebihan lain pada kereta recond adalah pada kepelbagaian model, specs dan aksesori kereta itu sendiri. Jika anda biasa travel ke luar negara, pasti anda perasan vellfire di negara(contohnya Jepun) berbeza daripada vellfire di negara kita, malah lagi CANGGIH!!


Tak pernah masuk kereta vellfire/mercedes di luar negara?? Haa apa lagi google laaa😬

Ok dah faham sikit kan perbezaan antara Kereta Recond vs Kereta Second Hand.

Sekiranya anda nak dapatkan list kereta recond yang terkini, boleh klik jer butang whatsapp di bawah untuk hubungi Shasha yer.