×
Apa Jadi Jika Kita Simpan Emas Selama Setahun?

Ramai orang takut nak menyimpan emas kerana takut hilang, harga emas mahal, harga jatuh dan sebagainya. 

Walaupun secara asasnya, harga emas masa hadapan, tiada seorang pun tahu, tetapi harga emas sentiasa naik & turun dan dalam jangka masa panjang, ianya menaik.

Lihat graf di atas, nilai emas dari 2 Nov 2022 hingga hari ini, 23 Dec 2023, harganya turun & naik tetapi jalam jangka masa setahun, ianya menaik.

Oleh itu, menyimpan emas ini, kita kena lihat menyimpannya dalam jangka masa panjang, sekurang-kurangnya 3 tahun ke atas.

Lihat pula gambar rajah di bawah.


Keuntungan yang diperolehi sebanyak 50 USD walaupun hanya 4.4 gram yang disimpan. Nilai keuntungan ini telah pun ditolak dengan fees yang dikenakan.

Pada 2 Nov 2022, emas yang dibeli adalah sekitar RM 1,176 sebanyak 4.4gram. Walaupun begitu, sebanyak RM 1,000 boleh diperolehi daripada kemudahan GCA tanpa menjual 4.4gram itu tadi.

Kemudahan ini dinamakan Gold Convert & anda boleh memperolehinya dengan syarat anda perlu ada akaun simpanan emas.

Buka akaun simpanan emas hari ini juga secara percuma. Klik gambar di bawah:

grid-akaun-qm-percuma1681436874.jpg

Kumpul emas sebanyak mungkin menggunakan cara ini dan anda akan memperolehi keuntungan berdasarkan kenaikan emas di tahun-tahun yang mendatang.

Anda boleh klik butang whatsapp di atas atau tanya kepada mereka yang share artikel ini. Selamat menyimpan emas hari ini juga.

Artikel Ini Dikongsi Oleh SHAMWANIE INSPIRE RESOURCES. Pertanyaan Mengenai Ilmu Emas? Boleh Klik Butang di Bawah